Over De Blogbaas

Ik ben Gabriëlla van Rosmalen, zelfstandig ondernemer sinds 2013 en blogger van het eerste uur. Zeg maar echt zo’n beetje de allereerste. Toen Hyves nog hip was en er ook nog weleens met pen geschreven werd.

Mijn schrijfcarrière begon super-eenvoudig. Op een druilige woensdag maakte ik een WordPresspagina aan en schreef ik mijn tienerfrustraties van me af. Al snel durfde ik mijn verhalen te delen en kreeg ik leuke reacties. Hoe vaker ik hoorde dat ik ‘best aardig schreef’, hoe meer woorden ik het toetsenbord in liet glijden.

Inmiddels ben ik ruim 1000 artikelen verder, run ik een succesvolle lifestyleblog met een maandelijkse groei van 15%, heb ik voor meerdere online platformen geschreven, zijn mijn blogs in grote kranten zoals het Nederlands Dagblad afgedrukt en coach ik ondernemers bij het vergroten van hun online-vindbaarheid en het Google-vriendelijk maken van hun website.

Jouw verhaal is mijn verhaal

Ik heb op dezelfde plek gestaan als jij nu: zien dat de concurrent door het dak gaat met haar bezoekersaantallen en zelf geen idee hebben hoe je dat bereikt. Daar was ik zo ontzettend klaar mee. Ik onderzocht hoe ik mijn blog kon laten groeien en kwam terecht in de wondere wereld van SEO. 

Al. Die. Termen! Wat betekenen ze? En waar vind ik al die informatie over mijn website? Hoe weet ik welke zoektermen het nu al goed doen en over welke onderwerpen mijn bezoekers willen lezen? Ik beet me erin vast en was vastbesloten niet meer los te laten. 

Zo werd SEO mijn grote liefde. Mijn bezoekersaantallen groeiden iedere maand en ik zag hoe bizar veel invloed ik had op mijn online-vindbaarheid. 

Door veel te investeren in trainingen en studies op het gebied van zoekmachineoptimalisatie kan ik mezelf inmiddels een echte SEO-specialist noemen. Mijn kracht zit ‘m vooral in het laagdrempelig uitleggen van hoe Google te werk gaat. Bij mij kom je geen ingewikkelde termen tegen, maar gebruikelijke taal die iedere ondernemer begrijpt. 

Van de ondernemers die ik mag coachen hoor ik vaak dat ze niet wisten hoeveel invloed zij zelf hebben op de resultaten. Ze vinden het zo fijn dat ik mijn kennis met hen heb gedeeld! En dat maakt mij dan weer intens trots. 

De Baas achter De Blogbaas

Als je met mij samenwerkt, of dat nu via een 1:1 SEO-training of een SEO-training in groepsverband is, tref je iemand die af en toe letterlijk stuitert van enthousiasme. Als ik ergens blij van word, kan je me nog het beste vergelijken met een golden retriever. Misschien is dat ook de reden dat mijn eigen golden, met de naam Toeter, en ik vier poten op een buik zijn. Mijn beste carrière-move is het opzeggen van mijn vaste baan om me volledig op De Blogbaas te storten. Ik ben namelijk het allergelukkigst als ik mensen iets mag leren en kan laten zien dat SEO helemaal niet zo ingewikkeld is als dat het klinkt. 

Minder blij word ik van mensen die zich niet inzetten om hun doel te bereiken. Ik vind het ontzettend bijzonder dat je mij hebt gekozen als SEO-coach, maar dan vraag ik wel jouw volledige toewijding. We gaan er vol voor of niet. Je krijgt van mij dan ook een eerlijk antwoord als je me vraagt of een van mijn trainingen bij je past, ook al is het antwoord nee. Ik heb er namelijk net zo weinig aan als jij, wanneer je een traject volgt waar je niets van leert. 

Als de Baas even los is van de Blog, dan maak ik graag mooie reizen met mijn man en dochter. Ver hoeft het niet altijd te zijn. Ik word bijvoorbeeld net zo gelukkig van een vakantie in Zuid-Limburg als van een roadtrip door Amerika. Oh, en ik eet graag. En vaak. En veel. Gelukkig vind ik sporten net zo leuk. Dat compenseert de boel een beetje. 

Aan de slag

Wil jij graag actief met het vergroten van jouw online-vindbaarheid aan de slag? Check dan vooral even de waardevolle blogs die ik al over zoekmachineoptimalisatie heb geschreven. Je steekt daar sowieso al heel veel van op! 

Daarna adviseer ik je om een kijkje te nemen bij een van mijn trainingen. Want geloof me, jouw kennis en kunde is te belangrijk om zomaar te laten verdwijnen tussen alle andere websites. We moeten ervoor zorgen dat we jouw doelgroep bereiken. 

Hoe rot is het dat er nu heel veel mensen zijn die wel door jou geholpen willen worden, maar die jou niet kunnen vinden via Google?