SEO-tips & tricks

Succesvolle vrouwelijke ondernemers werken met SEO

succesvolle vrouwelijke ondernemers

Nadat ik had besloten om voor mezelf te beginnen, bepaalde ik ook direct dat ik me bij de club van succesvolle vrouwelijke ondernemers wilde aansluiten. Man, wat zijn dit een stel inspirerende toppers bij elkaar. Ik wilde meteen zoveel mogelijk over deze zakenvrouwen te weten komen. Nadeel: ze zijn lang niet allemaal even goed vindbaar in Google.

Online-vindbaar zijn is niet altijd nodig om succes te vergaren. En ja, ik weet dat dit wat gek klinkt uit de mond van een SEO-specialist. Ik ken echter genoeg succesvolle vrouwelijke ondernemers die ontzettend hard groeien doordat zij hun klanten feilloos weten te bereiken via bijvoorbeeld Instagram. Dit spelletje speel je nooit uit, omdat je altijd nieuwe volgers krijgt die aansluiten bij jouw doelgroep.

Succesvolle vrouwelijke ondernemers zijn een autoriteit binnen hun vakgebied

Maar toch willen zelfs deze dames op een gegeven moment meer. Klanten zijn geweldig en de reden dat je bedrijf bestaat, maar je wilt een echte autoriteit zijn binnen jouw vakgebied. Als er in de media vragen gesteld worden over dat specifieke onderwerp, moeten ze bij jou uitkomen! En waar wordt dan het eerste gezocht? Inderdaad, in Google. De zoekresultaten laten genoeg succesvolle vrouwelijke ondernemers zijn, maar niet de zakenvrouwen die niet geïnvesteerd hebben in hun zoekmachineoptimalisatie.

succesvolle vrouwelijke ondernemers
Je wilt als succesvolle vrouwelijke ondernemer ook een autoriteit zijn binnen jouw vakgebied.

Online-vindbaar zijn is zo waardevol

Gevonden worden in Google heeft nog veel meer voordelen. Denk bijvoorbeeld eens even aan al die potentiële klanten die jou weten te vinden via de zoekmachine. Als je jouw online-vindbaarheid goed aanpakt, moet je een tuin zo groot als die van Kasteel van Versailles hebben om jouw nieuwe bezoekers allemaal kwijt te kunnen.

Ik zeg niet dat je dan direct al je programma’s uitverkoopt, meteen zes nieuwe 1:1’s in je agenda kan zetten of drie live-dagen vol hebt, maar wel dat mensen je leren je kennen. Je laat zien wie je bent en nog belangrijker, dat je er bent.

De kracht van online-vindbaarheid zit ‘m vooral in zichtbaar zijn en iedere keer weer boven komen drijven. Als mensen op zoek zijn naar een originele bruidfotografieshoot, moeten ze bij jou uitkomen. Of als ze willen weten hoe ze eindelijk eens succesvol Pinterest kunnen inzetten. Op het moment dat iemand op zoek is naar een ‘vrouwelijke businesscoach in Rotterdam’ wil jij boven komen drijven. Dit bereik je allemaal door jouw website zo Google-vriendelijk mogelijk in te richten.

Besteed jij veel tijd aan zoekmachineoptimalisatie of is het nog een ver-van-je-bed-show?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *